torsdag 13 maj 2010

...och regnet det bara öser ner...


Var är våren?, var är våren?, inte här, inte här.

Nä, nu får regnet ta och ge sig. Långhelg och många är lediga, då kunde det få vara uppehåll i alla fall.

Anställningsintervjun i Kalmar gick ok. Svarade inte så bra på vissa frågor. Lite ringrostig och nervös var jag allt. Får ändå sträcka på mig att jag var en av 15 på anställningsintervju, sammanlagt 120 sökande. Ödet får nu avgöra resten...

Idag kommer Pelles kusin Göran hit och ska bo hos oss t.o.m. söndag. Alltid lika trevligt och det blir inte sämre av att Pelles två andra systrar har även anlänt till stan. Detta var planerat innan farmor Gunborg gick bort och självklart hade alla släktingar hoppats på att få träffa henne när de väl var i stan. Begravningen är om två veckor och det ska bli skönt när det är över. En självklarhet som kan bli en vacker minnesceremoni, men psykiskt jobbigt.

Genomsnittet på antal begravningar som en människa besöker under sin livstid är 5 st. Jag har redan uppfyllt denna kvot, men det är inte i närheten av vad min pappa gjort. Nästa fredag ska han på ännu en, då en f.d. spelkompis har gått bort alldeles för tidigt.

Nu hoppas jag att allt vänder igen och att vi får uppleva en härlig sommar med mycket glädje!

KRAM!

måndag 10 maj 2010

Intensiv kväll


Pust! 8 barn och 4 mammor har precis left the building. Det är trevligt med våra "små" mammaträffar, men de är intensiva. Det är många ämnen som hinner stötas och blötas under en träff och har man funderingar över något är det skönt att kunna dela med sig och få råd. Sen är det inte fel att vi har en läkare med i teamet ;).

Tanken var att idag skulle vårt staketprojekt börjat, men det har av naturliga orsaker skjutits fram på tiden då Pelles farmor gått bort. Visst Pelle skulle kunna börja riva själv, men tanken var att svärfar skulle hjälpa till. Det är oftast lättare och roligare att vara två som hjälps åt.

Imorgon klockan 17:00 kan ni hålla tummarna för mig...så att jag inte gör bort mig iaf...

Återkommer med hur det gick...

Kram

söndag 9 maj 2010

Söndagsmys




Denna dag har bestått av:


  • Lång frukoststund


  • Tipspromenad i skogen med alla kvittrande fåglar


  • Varma mackor


  • Samtal med världens bästa Petra


  • Styrketräning


  • Barnen kastar sig om halsen vid hemkomstet för de har saknat mig, härligt!


  • Bloggning

Kan det bli bättre?

Nej! :)

God natt!

fredag 7 maj 2010

Tack för allt!

Gunborg Aina Eriksson (Molin)
22/11 1913 - 6/5 2010
Gunborg som liten flicka med mamma, pappa, morbror och morfar, alla mycket musikaliska



På sin 92-års dag



Som ni vet innehåller livet både glädje och sorg och just nu upplever vår familj sorg.
Vår kära gammelfarmor Gunborg somnade igår in för gott.
Vi är ändå tacksamma att vi fick ha henne så länge med oss som 96 ½ år.
Hon var en krutgumma in i det sista som levde ensam i sitt hus med endast kallvatten.
Hennes liv var att få ta hand om sina blommor och områdets katter. Helst den stackars trebenta katten som hon i vintras envist skulle ut och skotta för, "för annars kunde inte stackarn komma upp på trappen och äta". Hon hade ett gott hjärta och månade om sin nära och kära.

TACK för allt!




torsdag 6 maj 2010

Vindstädning


Igår bodde jag praktiskt taget på vinden för då inleddes projektet "Rensa/organisera vinden". Vi har bott här i 6 ½ år och har aldrig städat på vinden utan bara öst upp kartong på kartong. Så först visste jag inte i vilken ände jag skulle börja, men det blev att organisera julsaker längst in för det är bara aktuellt en gång om året.

Det blev en del nostalgitrippar, de flesta trevliga, men även minne efter de som tyvärr inte finns kvar i livet. Så idag blev bilen fullpackad med saker/kläder som skänktes och gamla tidningar och kartonger som skulle kastas. Att det kan vara så helande för själen att rensa igenom saker och ting? För mig är det så i alla fall.

Amanda har idag varit på förskolan en sista gång innan sommarlovet för att bli firad av kompisarna och bjuda på glass, då hon var på sjukhuset i fredags när det egentligen skulle bli av.

Brrr, kan inte någon locka fram försommarvärme? Det är så otroligt ruggigt ute. Sooooolen komsi, komsi, vi ska inte äta upp dig.

Ha det gott, för det ska jag ha!

KRAM

måndag 3 maj 2010

Kalas i dagarna tre




Nu har vi haft kalas i dagarna tre. Det är självklart trevligt med kalas, men det är ju alltid lite förarbete och efterarbete som gör att dagarna har rasat på i väldig fart. Men vi har nu en pigg liten tjej som har njutit i fulla drag över uppmärksamheten hon fått. Lillkillen är oftast glad och börjar nu få lite mer matlust vilket lugnar mamma och pappa mycket. Hoppas vi slipper ha kontakt med sjukvården på mycket länge!
Tack alla som har hört av er och uppvaktat våra guldklimpar på något sätt. =)
Go måndagkväll på er!

lördag 1 maj 2010

Grattis Amanda


GRATTIS


VÅR
ÄLSKADE

PRINSESSA


4-ÅRS

DAGEN!


KRAMAR

FRÅN

HAMPUS

PAPPA O MAMMA