lördag 9 januari 2010

Lördagspyssel

Tomten Hampus tränar att krypa

Amanda för exakt 3 år sedan

Dito


Idag har Amanda och jag städat igenom hennes rum. Det är inte klokt vad massa smågrejer hon har! Jag har smusslat undan de flesta av McDonalds leksakerna som enligt mig oftast är S**Tgrejer! Den bästa leksaken är när det varit en bok, det är i allafall hållbart jämfört med de andra sakerna. Sedan är det en del leksaker som hon vuxit ifrån, men mutan är att hon får leka med dem MED Hampus. Den senaste veckan har det hänt otroligt mycket i Hampus utveckling. Han kan nu krypa, sätta sig upp från liggande läge samt idag ställde han sig upp med stöd mot sin lära-gå-bil. Hjälp vad fort det går!
Vi hade tänkt att besöka Robban idag och se hans nyinköp av scanner/skrivare, men herrn var upptagen och hade inte tid ta emot en HUNGRIG 2-barnsfamilj ;).

Snart ska vi gå ut en liten sväng för att sedan baka hemlagad pizza. Det är ack så onyttigt, men ack så gott!


Pizza lugnt!

fredag 8 januari 2010

Let´s Dance

Säger bara en sak:

Let´s Dance!
Trevlig fredagskväll på er!
KRAMIZAR

torsdag 7 januari 2010

Ja ser det snöar, jag ser det snöar det var väl roligt...?


Oj vad det snöar! Än så länge är jag inte trött på snön, men i morse när jag hurtigt tänkte att gå till Amandas förskola jublade jag väl inte precis när snön började falla med stora blöta flingor då vi kom ut. Men jag orkade inte baxa in vagnen med den skrikande Hampus för att sedan ta bilen med den igenfrusna dörren där han sitter placerad. När vi närmar oss förskolan inser jag att det är nog inte plogat på innergården...mycket riktigt det ligger ett tjockt täcke med snö med endast några fotsteg som avslöjar att någon levande varelse har gått där innan. Är då tacksam över att ha en vagn från 1987 med stora hjul som klarar av snöiga förhållanden. Fröknarna tittade nyfiket genom fönstet och undrade nog vad det var för ufon som var ute och gick. Efter att ha snöplogat mig fram och lyft Amanda från snödrivorna tre gånger var vi äntligen inne, jag högröd i ansiktet, pustande och frustande. En mamma vars dotter även hon heter Amanda kommer i fatt oss säger skrattande: "Hehe, det har inte gått så bra för er va´?" Men jag som inte vill erkänna att det minst sagt är idiotiskt att gå med små barn i detta väder försöker se superglad ut: "Jo, men det fungerade över förväntan, hehe"

Har haft ett par underbara dagar i Skrika med snöiga promenader och eldning i öppna spisen. Vi grillade korv i spisen och det var ett äventyr för Amanda. Det snöade så pass när vi skulle hem igår kväll, så vi var glada att vi kom hem helskinnade. Ikväll blir det föräldragruppsträff, det är två månader sedan vi sågs, det ska bli jättetrevligt!


TJOLAHOPP!

söndag 3 januari 2010

Lite reklam för Robbans blogg


Vill bara påminna om att ni kan läsa brorsans blogg (Mr Roffe här!) genom att klicka på länken här intill. Idag har han lagt in ett filmklipp på Pelle & Amanda i pulkabacken.


Nu blir det strax Vinterkrysset och i morgon åker vi till Pelles barndomshem i Fliserydsskogarna för att var där ett par nätter.


Kraaaam

Tack för att ni finns!



Har ännu en gång fått en tankeställare när det gäller att vara tacksam för det man har. Var inne på facebook och hamnade av en slump (ni vet man är inne på en kompis sida och så har den kommenterat på en annan persons foto, så till slut hamnar man på någons sida man inte känner). Gjorde det precis och det var ett fantastiskt fint fotografi av en liten flicka på ett par månader, jag började le för att det var så fint, men... under bilden står det "Snart får du se ljuset, hoppas det går fort så du slipper lida". Fy fan då visar det sig att flickan är döende och kämpar för sitt liv på sjukhuset. Jag bara känner en krampaktig känsla kring hjärtat och tänker om det var mitt barn. Det ironiska är att idag har jag haft en sån där dag när man hela tiden har en lättirriterad känsla inombords och gnäller för ingenting (ja, usch jag är riktigt hemsk när jag sätter den sidan till). Tack min fina familj att ni finns, vad skulle jag vara utan er?

lördag 2 januari 2010

Scrolla ner

Dagens inlägg hamnade under den 30:e december, så scrolla ner!!
Tjoho

fredag 1 januari 2010

Gott nytt 2010!


Gott nytt 2010 alla trogna läsare (alla 5;))! Är nu åter hemma efter att ha firat en trevlig nyårsafton/30-års fest i Uthammar. Välplanerad 4-rättersmeny som gav mig nya smakupplevelser på alla fronter, smaskens. TACK FAMILJEN ENGSTRÖM!


Amanda slocknade vid tio och sov igenom nyårsraketerna, medan Hampus vaknade tio i tolv och somnade inte förrän halv tre när vi andra stupade i säng. Både jul- och nyårsafton har haft stämningsfullt väder, får se hur länge kylan håller i sig. För mig får det gärna vara rimfrost på träden ett tag till. Ser fram emot en kväll i soffan med popcorn och Läckbergs "Olycksfågeln".


Mys o pys!