torsdag 15 januari 2009
Snygga gardiner!
måndag 12 januari 2009
100 dagar kvar!



Ja som ni ser är det en milstolpe för mig idag, 100 dagar kvar till beräknad nedkomst! Var på MVC för v.25 kontroll på morgonen. Allt är bra förutom att nu får jag börja äta järntabletter. Önskar att jag sluppit det ett tag till. Jag undrar om vågen på MVC behöver kalibreras för den visade en hög siffra som skulle föreställa min vikt;) Ja, ja huvudsaken är att jag mår bra och så här bra som jag mår nu har jag inte gjort under hela graviditeten.
A har full koll på att det är en bebis i mammas mage och vill gärna tala om för andra att så är fallet. (Känns beskyddande ifall någon skulle tro att det är all julmat som satt sig;) När vi har frågat henne om det är en pojke eller flicka så har buden varit olika, men det senaste är att det är en flicka som ska heta Malin. Ja....det ska bli spännande att se resultatet.
Kram
lördag 10 januari 2009




Har idag kastat mig in i readjungeln igen för att fynda lite plagg till A. Hon har under hösten vuxit en del vilket gör att många kläder nu är för små. För min egen del blev det endast ett par strumpor. Det är inte så roligt att pröva något annat klädesplagg när vissa kroppsdelar har intagit en utstickande form. Mammakläder finns det MYCKET lite av i denna stad vilket är en skam när man ser många magar i vädret på stan!
Ska i eftermiddag hem till svärmor på middag. A har inte fått leka med katten på ett par veckor så nu är hon mycket upprymd över detta. Som tur är kan ju katten gömma sig i någon liten vrå om hon får för mycket uppmärksamhet.
Vi hörs!
torsdag 8 januari 2009

Hemma igen efter andra dagen på jobbet. Det känns att det var ett tag sedan jag jobbade (sjukskrivning + jullov). Det blir ju en del intryck under en dag om man säger så. Tycker ändå att det är skönt att få komma igång igen, även om jag nu har en vikarietjänst och inte riktigt vet hur det kommer att se ut från dag till dag. Har tänkt att känna på det fram till sportlovet först och främst, så får jag se sedan.
Det märks tydligt på A att hon uppskattar att få komma tillbaka till sina kompisar på förskolan. Däremot är hon tyvärr och förståeligt mycket trött när hon kommer hem så det är en del gnäll:)
Det är dags för "föräldragruppsträff" här ikväll, vilket är mycket trevligt då man kan utbyta funderingar kring våra levnadsglada 2½-3 åringar. Får hoppas att A är på humör att leka med kompisar ett par timmar till. P flyr nog till datorn eller ut en sväng då vi sammanlagt blir 11 tjejer här....hihi.
Ha det!
tisdag 6 januari 2009
Förberedelser...

Jaha, i morgon är det dags att komma in i de vardagliga rutinerna igen. Jobbet kallar efter en lång julledighet, så vi kan inte klaga. Dagen har då innehållit en del förberedelser inför arbetsveckan, som att handla och "laga storkok". P har lagat kasslergratäng, mums! Förutom det blev det en liten tur på kälken för A i dag med, det var i sista stund innan det på eftermiddagen blev plusgrader och slask.
Natti och tjingeling!
söndag 4 januari 2009
Visst är det härligt med snö!


Nu har äntligen vintern kommit till oss! Äntligen säger jag för att det är så mörkt denna årstid att snön gör allt lite ljusare. A fick idag ta sin första tur på en kälke när vi skulle till Maxi och handla. Det var med skräckblandad förtjusning som hon klamrade sig fast vid ratten. På Maxi blev det en tur i deras kombinerade kundvagn/leksaksbil som A uppskattar mycket.
Ikväll har jag haft min kompis P här på fika. Alltid lika trevligt! Nu är det dags att krypa till kojs. God natt!
torsdag 1 januari 2009
Gott Nytt 2009!

Så var det nu ett nytt år som förhoppningsvis innehåller många trevliga händelser. Vi firade in det nya året med ett litet sällskap hos P:s syster. Det blev M o D:s goda hemlagade trerättersmiddag.
A lyckades vaka in det nya året, men ville inte titta på fyrverkerierna genom fönstret för de var "fula" och så höll hon för öronen. När smällandet lugnat ner sig så slocknade hon på några sekunder. Så idag blev det sovmorgon för oss alla tre = skönt!
Ditt förlossningsdatum är beräknat till: 23-Apr-2009
Du är gravid i vecka 24+0 (läs mer).
Du har klarat av 60% av graviditeten.
Du har 111 dagar till förlossningen.
Du är gravid i vecka 24+0 (läs mer).
Du har klarat av 60% av graviditeten.
Du har 111 dagar till förlossningen.
Så här ser det ut för dagen i min gravidkalender... Detta är ju den största inplanerade händelsen under 2009 för oss! Har inte alls någon känsla för om det är en pojke eller flicka än. Förra gången kände jag så starkt att det var en flicka. Men huvudsaken är att det kommer fram friskt och helt.
Kram på er!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)