lördag 3 september 2011

Tre generationer

Hampus
Pelle


Jonny





Här är tre generationer Eriksson. Har fascinerats många gånger av att av man kan se många drag i utseendet hos barnen som liknar andra släktingar. Amanda har ibland klara drag från min sida, medan andra gånger ser jag många likheter med Pelles storasyster t.ex. Hampus däremot är mycket lik sin pappa och farfar. Tyvärr hittade jag inget bättre foto där man ser dragen tydligare. Men kolla formen på munnen på de tre generationerna. Jag tycker mig se en likhet där iaf.


Har börjat terminen att jobba många sena kvällar. Detta för att komma i fas med undervisningen. Det är så lärorikt att få arbeta med olika slags klasser. Jag arbetar nu 50% med barn som har autism/aspergers samt har 50% matematik på mellanstadiet. Denna delade tjänst är mycket planeringskrävande men utvecklande. Det gäller att inte ta något för givet utan planera in varenda stund för att ge eleverna trygghet.


Amanda och Hampus har lyckats att redan dra på sig de första sjukåkommorna för hösten, så det har varit VAB för Pelle hela veckan. Herregud jag skulle inte kunna bedriva någon givande pedagogisk verksamhet om jag skulle vabba så mycket som han gör.


Har njutit på helgerna med att umgås med familjen och ta igen det man missar i veckorna. Nu är det nattinatti och imorgon ska det laddas för en ny vecka.



Tjolahopp!










Inga kommentarer: