söndag 6 september 2009

Hemma igen!


Är nu hemma efter en fantastisk helg hos mina föräldrar i skogen. Den blev som jag hoppades på. Amanda tycker det är otroligt roligt att busa med mormor och morfar, men två stora plus är förstås katten som hon såååååå gärna vill gosa med samt alla leksaker som är sparade sen den gamla goda tiden när vi var små. (är det någon som brukade titta på teckande Snurre Sprätt, tidigt 90-tal??? I så fall fanns det där en flicka som med sin gälla röst befallde att få gosigosigosa med alla djur som hon fick syn på. Visst hon var närmast elak mot djuren och det menar jag inte att Amanda är men jag tänker lite på henne när jag ser henne in action med katten. Han trycker sig mot backen och försöker att göra sig osynlig, vilket inte är lätt då han inte är en liten kisse utan mer som en björn;))Idag hade hon värsta utläggningen för katten vad hon skulle göra när hon kom hem samtidigt som hon höll en stadig hand på hans rygg: "Först förstår du så ska vi handla på Maxi, sedan ska jag BADA och borsta tänderna och tutte och snutte och titta tv soffan" Katten såg måttlig road ut och tänkte nog att intresseklubben noterar. I torsdags morse när vi by foot var på väg till Amandas förskola så låg det ett tjockt distäcke överallt. "Oj, sa Amanda vad är det"? Jag förklarade att det var dimma. "Jag tror att det är bilarnas övergaser." Jag fick fråga om innan poletten ramlade ner att det var bilarna avgaser hon menade.


Nu är det dags att sova, får se vad morgondagen bär med sig...

Natt, natti

Inga kommentarer: