måndag 7 september 2009

Carpe Diem!


Vi firade 5-årig bröllopsdag för några veckor sedan och jag har haft som tradition att ge Pelle en present som symboliseras av det material som årsjubileet står för. 1 år är bomull och då fick han en bomullströja, 2 år = papper vilket innebar en bok, 3 år = läder, då fick han ett läderskärp, 4 år = blommor, en orkidée. Och så kommer vi till 5-års jubileumet som symboliseras av trä. Oj, oj vad jag funderade och sökte på nätet för att få inspiration. Jag ville inte ge något endast för att det ska ges utan vill även att presenten ska passa Pelle. Jag hittade en fin träsak på tradera för att förvara gamla mynt och medaljer i, men blev snuvad på mållinjen. Så på vår bröllopsdag gav jag mig ut på jakt i Oskarshamn och jag kan lova att förväntningarna inte var stora då utbudet ofta är knapert. När jag nästan gått igenom den sista affären som det tänkbart kunde innehålla någon sak av trä, ser jag framme vid kassan att det hänger några olika fraser på väggen GJORDA AV TRÄ! Jag blev så otroligt glad när jag får syn på "Fånga dagen", det absolut bästa hade varit att det hade stått "Carpe Diem", men man kan inte få allt. För är det ett citat som Pelle använder ofta och försöker leva efter är just "Carpe Diem". Så även denna års present blev jag mycket nöjd med. Denna fras kommer att få hänga i köket där man vistas mycket för att påminnas om att leva efter detta och vara tacksam för allt fint som finns i livet!
God natt!

2 kommentarer:

Lindis sa...

Det var en himla bra grej att köpa saker som symboliserar åren... tål att tänka på... Vad är det nästa år då vid 6 år. Å vad fick du av Pelle?

Kram

Maria sa...

Kul att du gillar idén :), 6 år är socker...så förhoppningsvis blir det inte så svårt som i år. Middag + utlandssemester fick jag, vilket jag är mycket nöjd med!