tisdag 3 juli 2012

Gotlandtripp går mot sitt slut











Dessa gullungar satt utanför Klintehamns Coop affär. Hur bra kompisar som helst. 
Mina hjälpredor :)

Mammas pojke, läser en bok ;)
Jaha detta är sista kvällen på Gotland...semesterveckan här har gott alldeles för fort...
Hoppas att det fina vädret hänger med oss hem. Vore inte fel med en god fortsättning...:)

Nattning på gång, därav kort rapportering.
Tjo!

söndag 1 juli 2012

Ekstakusten

Vi hade turen på vår sida ännu en dag då solen strålade för fullt efter lunchtid. Vi tog en tripp till Ekstakusten som ligger ett par mil söder om Klintehamn. Vi stannade på exakt samma ställe som förra året och det var så otroligt lyckat då vi fick vara helt allena på en lång strandsträcka. Visst att det var en del tång och den luktade inte hallon men det var mycket grunt och barnen kunde plaska i ljummet vatten utan att man behövde vara helnervös att något tråkigt skulle hända. Hmm, vart dock lite nonchig med solsmörjan vilket slutade med  att alla vart lite röda förutom Amanda som klarade sig.
Wow! Vad mycket sten!  
Lilla Karlsö blir angripen av det stora molnet.

Den lilla sjöjungfrun...

Vem kunde hitta den häftigaste stenen. Tävlingen var stenhård.

Otroligt vackert...känns som utlandet.

Syskonmys

Hampus är inte lika med på goseriet.
Idag har vi varit i Hemse på Outleten. Fyndade kläder till barnen till hösten. Ikväll blir det filmtajm och förhoppning om en fortsatt härlig Gotlandssemester.
Natti!

lördag 30 juni 2012

Semestaaa

Premiärgungningen i Anders ek, vilken lycka!
Closeup
In action...
Syrran vill åxå gunga, så klart!
Mamma Mia måste åxå testa. Kunde bara konstatera att jag blivit gammal. Skrek  som en galning när Pelle gungade in mig i björken :) Ni ser väl hur sammanbiten jag ser ut?

Frukostdax

Efter flera veckors scheisseväder kom äntligen sommaren åtminstone för en dag...

Sandslott...check

Trött sessa efter slottbyggning

Hihi, trött make efter slottbyggning. Så trött att han inte orkade att lägga sig ordentligt på handduken utan stupade raklång ;) 
Nu e de verkligen semester. Kunde inte haft en bättre dag igår! Barnen var hellyckliga. Det enda som fattades var ett bad men det var alldeles för kallt i vattnet. Max 14 grader sa storpojkarna som var i och doppade sig.

Idag är det inte lika fint väder men det är ganska ok då finns sevärdheter som beskådas bäst när det inte är strålande solsken.

Bye

onsdag 20 juni 2012

Sommarlov...

Nu är det äntligen SOMMARLOV!!! 
Jag kan inte förstå att jag ska få njuta hela sjuuu veckor med min familj!!
Här nedan fotouppdatering sen senast. Tro inte att vårt liv stannade bara för att renoveringen var klar...:)
Här är det två livsnjutare...

Denna vy har jag fotat många gånger men jag blir aldrig trött på den. Trots att bryggan inte är vad den borde vara...

Amanda visar vad hon tycker om att äta chips i det fria.


Detta hade varit ett bra exempel att visa eleverna var symmetri är. Om inte annat får jag lite flashback till loggan som visades före eller efter engelska program när man var liten på kanal 1 eller tv2. THEMES??

Några frågor:
Vem är gladast?
Vem har störst leende?
Vem visar flest tänder?

Amanda vill även matcha naturens färger


Syskonbrottning. Nu har det kommit till det skedet att Hampus börjar kunna ge tillbaka på ett annat sätt. Jag förbereder Amanda mentalt med att berätta att idag har jag ingen chans mot min LILLEbror i närkamper...

Ett mycket försenat födelsedagskalas för Amanda vart det i lördags. Först var det renovering, sedan var det vattkoppor och därefter...vattkoppor.

Ett....två....tre BLÅÅÅÅS

Min medbrottsling i köket

Come on Barbie, let´s go jumping...Up..

...and down

...and up!
I morgon blir det midsommarfirande på barnens förskola. Det är sista stunden för Amanda på förskolan sedan ska hon börja i förskoleklass på Vallhallaskolan i augusti. Min stora tjej!!

I morgon kväll styr vi kosan mot Kristdalaskogarna, detta år utan Af Rojfen. Han ska afnjuta midsommarhelgen på Gotland detta år. Jag ser fram emot att får ströva och plocka midsommarblomster.

lördag 12 maj 2012

Projekt badrum slutfört =)

Mission completed!!
Nu är äntligen projekt badrum slut!Pust!
Idag har vi fått tvättmaskin, torktumlare och dörrarna på underskåpet till handfatet på plats som sista finslipning. Är jättenöjd och vill gå på toaletten hela tiden ;)
Badrum till vänster. Vattenmätaren får man inte ta bort därav gamla rör som är kvar annars är alla rör bytta.

Rakt fram. I love spotisarna, ger en lyxig känsla:)

Till höger...Äntligen lila duschdraperi och handdukar :) Det ni inte sett är att en lurvig lila matta finns på golvet. 
Är lättad att denna karusell äntligen är över. Kom hem från tvådagarskurs i Kalmar igår. Det har varit lärorikt och spännande. Jag har endast besökt Malmö två gånger förut under korta blixtvisiter men nu fick jag se mer. Lyxig frukostbuffe´ och ett eget rum vilket innebar att jag endast kunde vakna av min egna snarkningar.;) Entimmes guidning av Jacques "Spökguiden" Schultze som berättade annorlunda och spännande historier om olika byggnader i Malmö centrum.


Därefter var det filéfrossa på Rådhuskällaren = Yummi! Rödvinssås och bearnaisesås som var fantastiska! 
Nu ska jag bara klara att leva upp till vad denna tjänst med Datateket innebär till hösten. Jag ska göra mitt bästa iallafall. 


Go lördagskväll!  

söndag 6 maj 2012

Badrum nästan klart!

Nu håller vi tummarna att rörmokaren gör sin sista dag hos oss i morgon! Det har varit lite strul med läckage på ett par ställen, men hoppas att de ska åtgärda det under morgondagen. Har idag städat nedervåningen hemma och det var dammigt värre. Sedan kom duschstången, vårt andra badrumsskåp och toarullshållaren upp idag så nu är det nästan komplett. Skåpet till vänster på bilden under ska inte stå så utan det ska skjutas in i vänstra hörnet när rörmokaren är klar. 



Handdukshållaren fastnade vi för när vi var på badrumsspan på XL-bygg. Detta var innan vi hade bestämt vad för färg vi skulle ha på tapeterna och golvet men det blev superbra!

Jaha så var även den här helgen slut... På onsdag bär det av till Malmö. Hjälp känner redan hur jag kommer att sakna familjen! Har inte varit utan dem två nätter förut så det känns konstigt.

Go natt!