fredag 23 mars 2012

Red n´Blue

Blir ni liiiite sugna iaf? ;)

Jag gjorde ett litet experiment förra helgen då jag ville ha lite färg på en drink. Till råga på allt så var den ganska god också. Den fick godkänt av bror och man som var min testpanel.

I morgon är det dags för att inta Big Bang med trekamp, det SKA BLI SÅÅÅ KUL!!
Barnen ska på äventyr till mormor och morfar. Pga att alla har haft förkylningsfluensan i omgångar är det länge sedan de träffade dom så det har varit en del tjat om mormor och morfar ;).

Återkommer förhoppningsvis med bilder från trekampen.
Go fredagkväll!

onsdag 21 mars 2012

NIVEA Pure & Sensitive Deo

Som jag tidigare nämnt och som  ni kan se till höger är jag en buzzador. Jag får med jämna mellanrum testa olika produkter. Denna gång  är det NIVEA Pure & Sensitive Deo!


                                                                     
"En antiperspirant deo från NIVEA helt utan alkohol, parfym, färgämnen och konserveringsmedel. Seriens formula är berikad med lugnande och antiinflammatoriska kamomillextrakt, samt återfuktande avokadoolja. Ger ett effektivt skydd i 48 timmar." 


Visst låter det bra?

fredag 16 mars 2012

En kort arbetsvecka till ända



Denna vecka har jag arbetat tre dagar men det känns som mer. Denna förkylningsinfluensa har tagit mycket på krafterna och att börja jobba igen samt att komma ikapp med det man missat det gör att veckan känns längre än vad den varit. Detta märks även på barnen som stupat i säng om kvällarna.

Föreläsningen i Växjö var ok men inte mer, då det mesta handlade om saker jag hört förut. Det jag hoppades på var konkreta tips som man kan använda sig av  i undervisningen. Det som var positivt var att få spendera en halv dag med trevliga kollegor då man hinner prata om annat än bara jobbet.

Det är inte helt klart men jag har fått ett förslag hur mitt jobb kommer att bli till hösten. Inga stora förändringar men ändå lite förnyelse och jag hoppas det blir på det sättet. Men som sagt då det inte är klart vill jag inte skriva mer om det i nuläget.

Nu ska vi fortsätta fredagssofta!

tisdag 13 mars 2012

Nytt i vårt hem

Några småprojekt har blivit klara i vårt hem under de senaste veckorna. Jag är svag för vackra genomtänkta citat av olika slag. Så i över ett år har jag haft span på citatet som nu går att beskåda i vårt badrum uppe och äntligen har jag kommit till att inköpa OCH montera det :) Resultatet ser ni ovan.

Så har även min dröm om en fotovägg besannats (det låter verkligen som om någon har gett mig detta eller hur?  när det handlar om att besanna sina egna drömmar :)) Den är kanske inte helt klart men på god väg iaf!
Beviset har ni här: (Det var inte lätt att få till en bra bild på så nära håll)

I morgon är det dags för kurs i Växjö som handlar om Aspergers syndrom och Autism. Det ska bli jättespännande. Ska bara ta med mig en hink och hålla under näsan...

Må gott!


måndag 12 mars 2012

Heaven for kids

Vill göra reklam för en ny butik som öppnats i Oskarshamn som heter "Heaven for kids". Här finns mammakläder, leksaker och babytillbehör. Äntligen något nytt! Klicka på länken för att läsa mer http://heavenforkids.nu/

Bye bye

söndag 11 mars 2012

VAF?

VAF - Vård Av sjuk Förälder? Det vore inte fel just nu. Vi konstaterar att det är första gången hela familjen är utslagen samtidigt. Visst det är ett sjukdomsförlopp som accelererat under en vecka men som kulminerat i att alla hostar lungorna ur sig. Hampus och jag var på vårdcentralen i fredags (just då var jag piggast att följa med) där det konstaterades halsfluss. Inte konstigt att han inte velat äta utan bara dricka. Vad svårt det är med små barn som inte kan förklara eller precisera vart det är ont.

Nu har det varit mycket ynk och gnäll i  mina senaste inlägg så nu hoppas jag att det vänder och att vi får njuta av det fina vädret som lovats de kommande dagarna, det som faktiskt är VÅR!! :)

KRAM
Vackert eller hur?