fredag 26 november 2010

Grattis Mia!


2010-11-26


GRATTIS
MIA


FÖDELSEDAGEN!

Här är han!

Detta är lille Erik, endast någon dag gammal (för han är ju så gammal nu, hela 3 dygn;)) Har inte frågat föräldrarna om lov, hoppas det inte gör något...

Åh, vad härligt det ska bli att få träffa dig!
Amanda har idag ritat en jättegullig bild på Malin och Erik, men där var han fortfarande i magen. Vi har pratat om kusin Erik med Amanda men det var först i eftermiddag som hon frågade: Är han utanför magen nu? Det är inte lätt att föreställa sig, för det kan knappast jag fast jag sett bilder på honom. Vi tror att de kommer hem i morgon, men det får dröja ett tag innan vi ses då Amanda nu råkat ut för spruttibangbang och det vill man inte ge en liten. Det är tufft att komma till denna värld ändå.
Nu blir det IDOL!

tisdag 23 november 2010

Välkommen till världen Erik!

Välkommen till världen


ERIK

3325g, 49 cm lång

Du är efterlängtad av många!


(Jag har ingen biologisk syster, men anser att jag kan kalla mig moster iallafall då Pelle blir morbror)

Grattis Malin och Daniel till ert underverk, gråter en skvätt av lycka för er!

måndag 1 november 2010

Hål i örat


Snart är det jul igen...

Snart ska glöggen afnjutas...


Hampus älskar att dansa... undrar vem han fått det ifrån?


Jaha så var det vardag igen efter en händelserik helg, på gott och ont. ONT har stackars Amanda haft i sitt öra sedan i torsdags. Nuförtiden så är man mycket försiktig att skriva ut penicillin för öroninflammation, så med den vetskapen har vi endast gett henne alvedon mot smärtan. I lördags vart det värre och fram till gästerna kom vid 14, sov hon eller grät att det gjorde ont trots smärtstillande.

Vi hade stoppat en liten tuss med bomull i örat med förhoppning att det skulle hjälpa. På kvällen när hon låg i soffan och sov upptäckte vi att det var blött vid hennes öra. Först trodde vi att hon svettats så mycket, men insåg ganska snabbt att trumhinnan spruckit och det var VAR som rann ut. Usch så äckligt och AJ, vad ont hon måste ha haft. Så igår fick vi åka till akuten och tant doktorn skrev ut penicillin. Tycker det får vara nog med sjukhusbesök för Amandas del nu, urinvägar, tarmvred, uppslagna framtänder och nu sprucken trumhinna borde få räcka för ett barns sjukhusvistelser. När jag förklarade för Amanda att det rann ut var pga att det hade blivit ett hål i örat sa hon ynkligt: "Mamma, får jag ha så fina örhängen som du har, nu när jag har hål i örat?"

Nu till något roligt! I fredags bowlade Pelle och jag på Big Bang! Det var en av hans födelsedagspresenter från mig. Det var jättekul, trots att han vann sammanlagt. Därefter spelade vi även biljard och crazy disk, att han vann det med var väl mindre roligt ;).

Annars var det kalas i lördags och det var lika trevligt som vanligt, trots att min bror svek mig även detta år...;) I år var det Bore som gick före mig (se Robbans blogg)... harkel harkel.
På onsdag bär det av till den stora staden Stockholm för att hälsa på familj och vänner. Det ska bli jättekul!!! Nu håller jag bara tummarna att alla håller sig friska!



BYE BYE

tisdag 26 oktober 2010

Grattis på namnsdagen älskade unge!


GRATTIS

ÄLSKADE

AMANDA


DIN NAMNSDAG!


Amanda är idag hemma med farmor för hon är genomförkyld. Pelle och Hampus är på inskolning. Igår var det första dagen och tröttast var nog Pelle;). Mina barn sov i morse när jag åkte till jobbet och i eftermiddag blir det kurs i Växjö. Detta betyder att jag inte får träffa mina gullungar alls idag. Kanske låter barnsligt, men för mig är det jobbigt. Men det ska bli kul att få åka på kurs. Det ska handla om matematiksvårigheter och jag hoppas att man får många konkreta tips.


KRAM

onsdag 20 oktober 2010

Grattis älskling!


GRATTIS

ÄLSKLING


FÖDELSEDAGEN!


ETT ÅR ÄLDRE = ETT ÅR KLOKARE ;)


KRAM

söndag 17 oktober 2010

Födelsedag och förkylningstider











Hej på dej, hälsar Amanda som idag har lite feber och är då lite hängig. Är i Figge för vi har firat pappa och det är lite av en sjukstuga. Robban är jätteförkyld, så det återstår att se hur länge vi andra får hålla oss på benen. Åt igår på Dolce Vita, smaskens värre. Sedan var det kortspel och frågesport resten av kvällen. Har varit en toppen helg!
Tjoho! KRAM!