måndag 19 oktober 2009

Måndagsfika


Har idag fikat med min kusin och hennes tvåårige son och har fått en liten känsla för hur det kan bli mellan Amanda och Hampus i framtiden... Jonathan är världens goaste kille som verkligen är omtänksam och snäll för att vara så liten. Även Amanda brukar vara lugn och snäll, men säger ifrån om det inte känns ok, vilket är bra även om det är så att hon inte har "rätt". Men hon var nog ganska trött för var det något han hade så skulle hon ha det och det var värsta fajten gällande en hund som kan skälla och vifta på svansen. Jonathan ville kramas och klappa Amanda på huvudet när hon var ledsen, men det var något som hon INTE uppskattade. "NEJ, JAG VILL INTE!" gastade Amanda argt. Stackarn han undrade nog vad han gjort för fel. Till historien hör att det var här hemma så hon tyckte väl att han trampade på hennes territorium, men det är sunt att få träna på att dela med sig även här hemma.


I morgon är det en stor dag för vissa av oss...:) fortsättning följer...


BYE!


lördag 17 oktober 2009

Lördagsnöjen




Har idag varit och kollat till det i stugan. Det var mycket grått och kallt och man blev inte gladare av att se att vildsvinen bökat omkring i hela trädgården. Det blir intressant att försöka klippa gräset där nästa sommar... Det blev att plocka en del gråpäron som faktiskt satt kvar i trädet. Pappa Mille klättrade upp på en stege och Amanda utbrast spontant: Du ser ut som en apa, morfar. Vi ska fira lilla pappsen ikväll fast han säger att han har slutat att fylla år för länge sedan. Fast vi andra menar att man ska ta till vara på alla tillfällen man kan att fira:)!! Så han har inget att säga till om (som vanligt skulle han säga då;)).




Partyparty and out!

onsdag 14 oktober 2009

Grattis Pappa!




091014


Grattis PAPPA på födelsedagen!
KRAM!

måndag 12 oktober 2009

Måndag igen


Under helgen som passerade var vi otroligt effektiva utan att stressa. Detta mycket tack vare Pelles "lediga" fredag som förlänger helgen helt fantastiskt. Denna lediga fredag som från en början kändes olustig med tanke på osäkerheten kring hans jobb och inkomsten, men som blivit en fullträff då man märker att ekonomin går runt ändå. Nu blir det endast oktober ut sedan är det slut på det roliga och både jag och Pelle har en viss ångest över detta. Men en stor tröst är resan till Gran Canaria som det nu bara är 39 dagar kvar till:)! Det är första gången som vi ska ha "all inclusive", känns lyxigt samtidigt som jag är rädd att jag ska bli trött på maten och till slut bara leva på glass:-) Ja, ja det ordnar sig det med och det ska bli ett äventyr!


Ska nu titta på ännu ett avsnitt av "Vänner", jag slutar aldrig att roas av denna serie.

Tjo!

lördag 10 oktober 2009

Lördagsfilosofi a la Nalle Puh



"Att vara spontan:Det är att göra en god gärning utan att tänka på att det är en god gärning."
Trevlig lördag! Kram!

onsdag 7 oktober 2009

Lite nostalgi




Helt plötsligt när jag satt vid datorn föll mina ögon på en tunn orange cd-rom skiva och konstaterade att det var bilderna fotografen tog på vårt bröllop. Åhhh, vilken nostalgi, jag får gåshud. Vilken fantastisk dag det var! Augustisolen sken och visade sig från sin bästa sida. Alla detaljer men även helheten kunde inte blivit bättre. Nu när det blivit ruggigare ute och näsan rinner ;) så värmer minnena otroligt skönt!




KRAMIZAR

tisdag 6 oktober 2009

Höstsnuva

Jaha nu har även vår familj lyckats att få höstens första förkylningsomgång. Är otroligt tacksam att vi klarat oss så här länge. Hampus fick igår två sprutor mot diverse sjukdomar som bidrog till hög feber och en gnällig kväll. Tänkte då att natten skulle bli jobbig, men han har vaknat som vanligt, utan det är jag som sovit oroligt pga ångestdrömmar som jag får när jag håller på att bli sjuk. :( Men det finns många saker att vara glad för ändå. Som att vår nya garderob blev bättre än vad vi hoppats på, tack vare Pelles förslag med spegeldörrar i mitten. Den hade blivit ganska tråkig annars. Tyglådorna blev pricken över i:et och rymmer mycket!

Har fått två nya tidningar med posten som jag hoppas få läsa ikväll:)!


Hihi, så har jag mina solstrålar. Amanda är just nu hos farmor och leker med katten så Hampus och jag är själva.



Och två av mina orkidéer blommar fantastiskt nu (den andra är vit).





Hänger på mina släktingar och bloggkompisar och uppmanar till att sponsra cancerforskningen på något sätt, tex genom att köpa Rosa Bandet!
Bye