lördag 10 april 2010

Marknad i Figge

Bilden är från Figeholms Hamnmagasin Foto:Tomas Jonsson

Har idag enligt tradition bevistat Figeholms vårmarknad. Tyvärr var vädret inte med oss så det blev en huttrande promenad genom de 20-tal knallarna. Men Amanda hann att inhandla en Hello Kitty-keps, spunnet socker, korv med bröd samt att vinna på ett lyckohjul. Hon skulle välja en siffra mellan 1-24 och valde 15 (visst den siffran var precis framför henne när Pelle höll upp henne, men ändå...) och piggen stannade med nöd och näppe på 15. Så hon fick välja mellan en gosenalle och choklad och utan tvekan valde hon nallen. Den döpte hon senare till "moffa Milton" ;).
Sedan blev det markadsfika och underbart goda creps som mamma fyllt med Tvingsmålakantareller!

Ikväll blir det fortsättning på Milleniumtrilogin!

Tjoho!


fredag 9 april 2010

Tjathat;)



Jag: Amanda, du plockar väl upp sakerna efter dig som du tagit fram på golvet?

Amanda: *tyst*

Jag: Amanda, du plockar väl....blabla

Amanda: (lugnt) Ja, mamma bara du inte tjatar på mig.

Jag: Ok, jag ska försöka att inte tjata.

Amanda: Nä, för då lyssnar jag inte. (Detta säger hon med ett finurligt leende, lilla skitungen;))

Trevlig fredagkväll!

torsdag 8 april 2010

Mirakel ~ Visst finns de!


Det finns bara två sätt att leva sitt liv.

Det ena är som om ingenting är ett mirakel.

Det andra som om ALLT är ett mirakel.
Albert Einstein


Vilket väljer du? ;)



Ps. Har idag lärt mig av Amanda att dammsugare heter speldajsy på engelska, bara så att ni vet;)Ds.


KRAMIZAR

onsdag 7 april 2010

Heja våren!







Oj, vilket väder det blev idag!
Pelle brukar kolla vädersajterna ofta för att ha
lite koll, men inte har jag hört talas om solsken och 15 grader i skuggan!
Visst vinden är sval,men på områdets gemensamma lekplats var det närmast lä, så det var underbart. Nu är det lättare att vara ute med båda barnen när snön är borta och Hampus kan gunga korta stunder. Men vårsolen tröttar så Hampus somnade i vagnen och Amanda och jag satt och smånickade i soffan när vi kom in. Men det är sån härlig trötthet ändå och gärna mer av den varan!

TACK!

tisdag 6 april 2010

Snuva i vårtider

Amanda på sin ettårsdag, snart är det dags igen för kalas!

Sammanfattning om mitt liv just nu: förkyld, förkyld, FÖRKYLD! Ok, det var dagens dos av självömkan, men man blir faktiskt lite handikappad när näsan rinner konstant.

Annars känns det härligt då det bara blir ljusare längre om kvällarna, fåglarna kvittrar som tokiga och krokusarna kämpar att komma fram i solljuset. Det ska bli skönt när man slipper att bylsa på barnen 58 lager varje gång de ska ut. (Nä, jag bär ingen gen av att överdriva saker och ting;))

Nu ska jag släktforska lite då jag investerat i en CD-skiva som gör att jag kan jobba här hemma medan Hampus sover.

Kraaam!

måndag 5 april 2010

Påskens sista dag

En liten påskkärring som inte vill vara med på bild

Påsken har varit mycket bra med god mat och sällskap, men tyvärr har förkylningen fått ett rejält grepp om mig så jag är lite seg idag.

Det riktigt stora denna helg är att Hampus har tagit ett par stapplande steg utan stöd. I och för sig så har han inte varit medveten om vad han gjort, men han måste ju börja någonstans.

Annars har storstädning stått på dagens schema, hihi, andra städar fint inför påsken. Vi städar när påsken är över. ;)


Go måndagkväll!


torsdag 1 april 2010

Tjejkväll på Karlbergs





Jaha, nu är påsken här och idag är det dagen man klär ut sig till påskkärring. Min lilla Manda fick lite rosa kinder, svarta prickar och en sjal över huvudet och voola blev hon en liten söt påskkärring.

Själv passade jag på igår...haha, men det var faktiskt så att jag var med och visade kläder från affären Tiffany och smink och håruppsättning från Salong Fin på "Tjejkväll på Karlbergs bilaffär" här i stan. Förra året var sminkningen så naturell att den knappt syndes så i år hade tjejerna på Salong Fin bestämt att det skulle vara sminkning som INGEN skulle missa och det kunde man nog inte eller vad säger ni...?

Jag trodde att Amanda skulle bli rädd för mig, men hon kastade huvudet bakåt och började gapskrattande säga: "Men, mamma..." Därefter: "Mamma, jag vill också måla mig. Jag vill också se ut som en påskkärringprinsessa".

Det var otroligt nervöst, men det gick över förväntan och det var kul att få vara med! Har bara berättat det för mamma, pappa och svärmor då de fick vara barnvakter. Annars har jag knipit igen för mitt eget psykes skull...
GLAD PÅSK!