fredag 19 december 2008

Julpynt







Vi är lite tidiga i år, men igår pyntades julgranen. A hjälpte mycket gärna till så nu hänger de flesta polkastängerna och de röda (inte så ömtåliga) kulorna längst ner i granen på en begränsad yta:).

Visst vi har en enkel plastgran men det är något speciellt när det är klädd och klar. I år känns det ännu roligare då A är så pass stor att hon är delaktig på ett helt annat sätt. Det återstår att se hur hon kommer att reagera på tomten i år. Som det ser ut kommer tomten ha samma alias i år som förra året, (då var A 1½ år) tog det endast en kort stund innan hon sa hans namn. Hihi, så i år får han skärpa sig lite...

Idag är det terminsavslutning i skolan och vi i arbetslaget ska ha en julfika med utbyte av julklappar på eftermiddagen. Jag har inte varit med om detta förut, julklapparna lottas ut, men man kan ändå önska sig något av de andra paketen om de verkar intressanta.... Ja, visst låter det intressant? Jag tycker det ska bli trevligt med ett sådant avslut på terminen. Återkommer hur det blev....Tjing så länge!

onsdag 17 december 2008

Luciafirande


Här ser ni vår egen lilla hustomte:) Tyvärr så var tomten ganska trött och tyckte inte alls att det var roligt att gå i luciatåget med sina kompisar. Det gick inte ens att locka med att hon fick hålla i lyktan (som mamma och pappa annars inte vill att A rör). Humöret blev något bättre när det vankades pepparkakor och festis.


Har idag haft en rensningsdag bland mina kläder. Det är helt otroligt vad en garderob kan gömma gamla trasor. Så nu är samvetet lättat när ett säck med kläder ska skänkas bort. ...å så har jag slagit in de sista julklapparna, sååååå skönt. Nu ska jag bara försöka få den rätta julstämningen. Kram

måndag 15 december 2008


Så var det måndag igen efter en helg full med upplevelser. Bröllop i lördags som var fantastiskt vackert så att tårarna stockade sig i halsen (börjar tårarna att trilla har jag svårt att stoppa dem). En bröllopsfest som var välarrangerad och MYCKET underhållande och så får vi inte glömma den goda maten. Tack till brudparet T att vi fick vara med och uppleva denna härliga stund i era liv!


Gårdagen var något lugnare :). Hade en del sömn att ta igen då klockan blev 04:00 innan vi kom innanför dörren på söndagsnatten. Men hur ofta är man på bröllop? På kvällen var det pyjamasparty för lilltjejen hos ett par vänners flicka. Mycket godsaker och lekar och så får vi inte glömma deras katt som var högst intressant att klappa. Ok, en 2½-årings definition av klappa är lite diffus, det kan bli lite väl hårdhänt ibland.


Ikväll blir det Luciafirande på A:s förskola. Mycket trevligt! Kram o hej!

fredag 12 december 2008

Sankta Lucia;)


Jag vet att det är en dag för tidigt, men imorgon kommer jag inte ha tid att skriva för då ska vi på BRÖLLOP! Har sett fram emot detta i tre månaders tid sedan vi fick inbjudningkortet.


Var igår på julbord med jobbet inåt landet och det var som att komma till tomteland. Det var vitt överallt och det singlade ner snöflingor. När vi kom hem igen var snön regn och ja, som ni säkert förstår allt var grått och tråkigt. Önskar att detta vinterlandskap kunde komma hit i lagom (typiskt svenskt, eller hur?) mängd. Julbordet var för övrigt helt fantastiskt och det var tur att jag tog en MYCKET vid klänning på mig.


Sankta Lucia på er och låt natten gå tunga fjät...

söndag 7 december 2008


Är nu hemma igen efter vistelse hos mina föräldrar. Julmarknaden var inte stor, men lyckad och välbesökt för att vara på så liten ort. Det blev lite godis, en julblomma till mamma och hembakad ostkaka. Den var helt underbart god och nostalgin flödade då det var evigheter sedan jag smakade hembakad ostkaka.


Ska nu ta en fikastund med min familj och avnjuta lussebullar, pepparkakor och mjölk. Yummi!


Ha en fortsatt trevlig andra advent!

fredag 5 december 2008

Fjärrvärmen är nu installerad och det är varmt och skönt här hemma:)
Har idag och igår varit hemma med Amanda då höstens onda cirkel av förkylningar denna gång kommit till henne. Tur är att barn är tåligare än oss vuxna att tackla bacillerna.

Det blir sedan en färd hem till mor och far med god mat och kortspel. Grabbarna är revanschsugna efter att vi sopade mattan med dem förra gången i fyrmanstwist..hihi. I morgon står det julmarknad på schemat, det ska bli mycket mysigt och trevligt. Troligt är att det blir några julkarameller.

Ha en trevlig helg!

måndag 1 december 2008


Har idag varit på MVC och fått höra bebisens hjärtljud för första gången, det var minst lika fantastiskt denna gång som förra graviditeten. Beräknad födsel är den 23 april, men blir det som förra gången så blir det väl ännu ett litet majbarn. Hur eller hur så blir det en oxe ännu en gång, hihi och det har sina fördelar och nackdelar... helst vad det gäller envisheten, puss Amanda;)


Annars är det rörigt här hemma då det ska installeras fjärrvärme imorgon. Det är skönt att det blir gjort, men som sagt hemmet har sett trevligare ut. Vi flyr hem till svärmor då risken är att det blir kallt här hemma.


Bye bye