söndag 7 mars 2010

Pulkaåkning vid Hjortberget




Tjolahopp!

Är nu hemma efter att ha åkt pulka vid Hjortknölen i två timmar. Svärmor hade förberett korv och kycklingben som vi smaskade på, när friska luften gjorde oss hungriga. Man blir ju så härligt trött av att vara ute i vårsolen, så nu blir det att ta det lugnt och förbereda morgondagen innan styrkegympan ikväll.


Ha det gott!

lördag 6 mars 2010

Vilken lördag!


Denna dag kan jag sammanfatta med dessa ord:

  • Sovmorgon :)

  • Lång frukoststund

  • Promenad i solen

  • God lunch

  • Bullbak med Amanda

Och nu ser jag fram emot mer gos med barnen och Melodifestivalen "Andra chansen".

Kan det bli bättre? Nej!

God lördagskväll!

fredag 5 mars 2010

Tävling Aaron & Me


Jag är med och tävlar om ett jättefint tryck (det ovan) på http://aaronandme.blogspot.com/.

Gör det du med!

Fredagskramar

torsdag 4 mars 2010

Overallbekymmer

Så här ser den ut...

Brrr, vad kallt det är idag! Det positiva är att solen visar sig och ger känslan av vår, i allafall när man sitter inne och tittar ut och slipper känna den isande vinden.

Har haft bekymmer gällande Amandas vinteroverall. Innan vi åkte utomlands var den lagom. Amanda mådde prima utomlands i solen, detta bidrog till att hon har vuxit flera centimeter på ganska kort tid. (Så nu har hon återhämtat sig på BVC:s "hemska" vikt/längd kurva) Detta har i sin tur lett till att overallen är alldeles för kort i benen. Inte trodde vi väl heller att vintern skulle hålla i sig med sådan kraft så länge, för då hade jag köpt en ny för länge sen. Men nu har jag gjort valet att våga köpa en ny i en storlek så att hon förhoppningsvis kan ha den nästa vinter med. Här i stan var det inte att tänka på att hitta någon, så jag har skickat efter den. Det är ju lite våghalsigt det med, så nu all folks I´m living on the edge;) (ni hör Aerosmith i huvudet eller hur?).

Nu blir det färd till parenteserna!

Kram

onsdag 3 mars 2010

Varit här och där

Här busas det med pappa för fullt...

Har idag varit en sväng hos brorsan för att scanna in gamla släktfoton till släktforskningsprogrammet. På måndag är det dags igen för att hålla tangenterna varma i PLF:s lokaler. Ser fram emot det med spänning.

Ikväll vart det föräldragruppsträff och Amanda var så uppspelt, för det är så spännande med andras leksaker och självklart att leka med jämnåriga tjejer. Tjejerna fick sitta vid ett eget bord för vi är nu så många med alla (10!) barn. När jag efter en stund kollar till Amanda ligger det tre bullpapper bredvid henne. "Hur många bullar har du ätit Amanda"? frågade jag medan jag oroligt tittade på de andra flickornas tallrikar för att se att de fått ta del av godsakerna. (Det hade dom;))"Tre", säger Amanda med ett sprudlande glatt uttryck i ansiktet. Undrar vem hon har ärvt förmågan av att sluka bullar på det där sättet?

Nu är det nya avsnitt av "Det okända". Jippi!

God kväll

tisdag 2 mars 2010

Tjejtjusaren Hampus


Har idag varit på vårdcentralen med Hampus. Han har varit förkyld i ett par veckor och haft otäck hosta, men varit feberfri. När vi igår var på BVC visade det sig att han inte gått upp så mycket i vikt, då tyckte sköterskan att vi skulle låta en doktor lyssna på lungorna och eventuellt skriva ut hostmedicin. Hampus hade fullt upp att flörta med alla sköterskorna på vårdcentralen. T.o.m när han blev stucken i fingret och sköterskan var tvungen att klämma ut blod så försökte han charma den unga eleven som hjälpte till. He, he var ska detta sluta?'


Måste nu sluta, ska bänka mig framför "Halv åtta hemma hos mig". Ett mycket trevligt program med nya mattips.


Puzz =)

måndag 1 mars 2010

Tavlor


Igår kom äntligen lite tavlor upp som väntat i våra vrår.
Nu är vi äntligen framme i Mars, vilket innebär tidig vår!
Men än är det lite tidigt för mitt vårskrik.
TJO!